Zadania
Zadanie 1: Zwiększenie efektywności procesu rekrutacji
W zadaniu 1 realizowane będą następujące punkty:
- Zakup i wdrożenie systemu wspomagającego komunikację między uczelnią a studentami i kandydatami na studia.
- Administrowanie i nadzór techniczny nad systemem informatycznym usprawniającym przepływ informacji pomiędzy uczelnią i kandydatami.
- Produkcja filmów zwiększających efektywność procesu rekrutacji.
Proponowane działania mają na celu pozyskanie kandydatów, którzy będą świadomie wybierać kierunki studiowania. Aktywna postawa Uniwersytetu Radomskiego w pomaganiu w wyborze kierunku studiów będzie realizowana poprzez wdrożenie systemu usprawniającego przepływ informacji pomiędzy Uniwersytetem Radomskim a kandydatami. System umożliwi sprawdzenie oferty dydaktycznej i opisu sylwetki absolwenta, pozwoli na zapoznanie się z programami studiów i oferowanymi przez uczelnię możliwościami rozwoju, będzie pełnić funkcję wirtualnego punktu informacji i stanowić dodatkowy kanał komunikacji z kandydatami.
System ten będzie zawierał również materiały filmowe m.in. o oferowanym wsparciu psychologicznym i zawodowym, korzystaniu z programów stypendialnych, zarządzaniu czasem. System będzie spełniał standardy dostępności, również na urządzeniach mobilnych. Wdrożenie systemu znacząco zwiększy możliwość dotarcia z informacjami do kandydatów na studia, którzy posiadając pełną wiedzę, mogą podejmować bardziej świadome decyzje co do wyboru swojej ścieżki kształcenia.
Szczegółowych informacji na temat zadania udziela:
Koordynator projektu:
dr hab. inż. Małgorzata Zięba, prof. URad.
Biuro Projektu ul. Malczewskiego 29, budynek Atrium, pok. 4, tel. 48 361 70 79
e-mail: dropout@urad.edu.pl
Zadanie 2: Wsparcie funkcjonowania Akademickiego Biura Karier
W ramach zadania zaplanowano:
- Kursy certyfikowane z zakresu doradztwa zawodowego dla pracowników Biura Karier.
- Zakup systemu do obsługi Akademickiego Biura Karier.
Zaplanowano przeprowadzenie certyfikowanych kursów dla pracowników Akademickiego Biura Karier (ABK) w zakresie doradztwa zawodowego. Podniesienie kompetencji pracowników ABK pozwoli na skuteczne wspieranie studentów w planowaniu ich ścieżek zawodowych poprzez tworzenie indywidualnych planów kariery oraz wsparcie w procesie rekrutacji o pracę.
Z kolei wdrożenie systemu zapewni przepływ informacji o ofertach pracy, w tym przede wszystkim rejestrowanie ofert pracy, staży, praktyk przez pracodawców, zgłaszanie chęci udziału w rekrutacji przez studentów/absolwentów uczelni i aplikowanie na wybrane oferty. System zautomatyzuje procesy na styku interesant-uczelnia wspomagając zarządzanie kontaktami z pracodawcami, studentami i absolwentami. Za pomocą systemu możliwe będzie organizowanie kursów on-line, warsztatów, webinarów i szkoleń tematycznych, a także publikowanie kursów i filmów instruktażowych pozwalających studentom i absolwentom na proste dotarcie do wiedzy o rynku pracy i przygotowanie się do wyzwań związanych z wejściem na rynek pracy oraz na rozwój umiejętności miękkich.
Szczegółowych informacji na temat zadania udziela:
Asystent ds. infrastruktury cyfrowej
mgr Michał Czyżewicz
Budynek Rektoratu ul. Malczewskiego 29, tel. 48 361 70 24
michal.czyzewicz@urad.edu.pl
Koordynator projektu
dr hab. inż. Małgorzata Zięba, prof. URad.
Biuro Projektu ul. Malczewskiego 29, budynek Atrium, pok. 4, tel. 48 361 70 79
e-mail: dropout@urad.edu.pl
Zadanie 3: Warsztaty i szkolenia dla studentów wspomagające ich funkcjonowanie w Uniwersytecie Radomskim i na rynku pracy
Zaplanowano przeprowadzenie następujących szkoleń i warsztatów:
- Wizyty praktyków poza programem studiów;
- Warsztaty dla studentów „Umiejętności informacyjne” studenci poznają zasady etycznego i zgodnego z prawem wykorzystania źródeł informacji, efektywnego korzystania z zasobów bibliotecznych;
- Warsztaty dla studentów w ramach wspomagania funkcjonowanie na Uczelni – praktyczne aspekty studiowania w Uniwersytecie Radomskim, pozwolą studentom poznanie procesu studiowania oraz specyfiki kształcenia. W ramach zajęć studenci dowiedzą się jak efektywnie zarządzać finansami w trakcie studiowania, budować motywację do pracy, umiejętnie zarządzać wydatkami, odpowiedzialnie korzystać ze sztucznej inteligencji oraz w jaki sposób planować ścieżki kariery;
- Warsztaty kompetencji społecznych, które rozwiną umiejętności pracy zespołowej i komunikacji interpersonalnej studentów. Szczegółowe informacje o szkoleniach i warsztatach zaplanowanych dla studentów opisano w uzasadnieniach.
Szczegółowych informacji na temat zadania udziela:
Specjalista ds. szkoleń
dr inż. Jan Żarłok
ul. Chrobrego 27, pok.112, tel. 48 361 75 93
e-mail: j.zarlok@urad.edu.pl
Koordynator projektu
dr hab. inż. Małgorzata Zięba, prof. URad.
Biuro Projektu ul. Malczewskiego 29, budynek Atrium, pok. 4, tel. 48 361 70 79
e-mail: dropout@urad.edu.pl
Zadanie 4: Podnoszenie kompetencji pracowników Uniwersytetu Radomskiego z zakresu wykorzystania nowoczesnych technik kształcenia i wsparcie organizacji procesu dydaktycznego
Realizacja zadania 4 obejmuje:
- Nowoczesne techniki w dydaktyce – wsparcie dla pracowników dydaktycznych Uniwersytetu Radomskiego;
- Przeprowadzenie rekonfiguracji, reparametryzacji, a także wprowadzenie modyfikacji systemu usprawniającego proces planowania zajęć, po uprzednio przeprowadzonej analizie wdrożenia;
- Cykl szkoleń specjalistycznych dla pracowników zajmujących się układaniem planów zajęć.
Szczegółowych informacji na temat zadania udziela:
Specjalista ds. szkoleń
dr inż. Jan Żarłok
ul. Chrobrego 27, pok.112, tel. 48 361 75 93
e-mail: j.zarlok@urad.edu.pl
Koordynator projektu
dr hab. inż. Małgorzata Zięba, prof. URad.
Biuro Projektu ul. Malczewskiego 29, budynek Atrium, pok. 4, tel. 48 361 70 79
e-mail: dropout@urad.edu.pl
Zadanie 5: Utworzenie stref integracji dla studentów
W ramach projektu planuje się utworzenie stref, z których będą mogli skorzystać studenci wszystkich kierunków studiów na Uniwersytecie Radomskim, a także korzystający z zasobów Biblioteki Uniwersyteckiej w jej budynku (tzw. kuźnia pomysłów).
Odpowiednie aranżacje tych przestrzeni umożliwią studentom stworzenie bezpiecznej, komfortowej strefy sprzyjającej nauce, pracy czy zwykłym, codziennym rozmowom między studentami.
Szczegółowych informacji na temat zadania udziela:
Koordynator projektu
dr hab. inż. Małgorzata Zięba, prof. URad.
Biuro Projektu ul. Malczewskiego 29, budynek Atrium, pok. 4, tel. 48 361 70 79
e-mail: dropout@urad.edu.pl
Zadanie 6: System monitorowania zjawiska drop outu w Uniwersytecie Radomskim
Na realizację zadania składają się:
- System do monitorowania przedwczesnego porzucania nauki przez studentów Uniwersytetu Radomskiego;
- Wynagrodzenie dla zespołu monitorującego zjawisko drop outu w Uniwersytecie Radomskim;
- Wsparcie techniczne w zakresie monitorowania zjawiska drop-outu.
Zakup systemu do monitorowania przedwczesnego porzucania nauki przez studentów opartego na algorytmach sztucznej inteligencji. System na bieżąco będzie sprawdzał postęp studentów na wszystkich prowadzonych ścieżkach kształcenia i sygnalizował konieczność podejmowania działań naprawczych.
Zespół monitorowania zjawiska drop-outu będzie przeprowadzał wśród studentów badania ankietowe dotyczące poziomu satysfakcji ze studiowania. Badania będą anonimowe i będą obejmowały kluczowe obszary zagrożenia drop-outem.
W ramach zadania zaplanowano także wsparcie informatyczno-techniczne pracowników Ośrodka Informatyki i Promocji Uniwersytetu Radomskiego.
Szczegółowych informacji na temat zadania udziela:
Koordynator projektu
dr hab. inż. Małgorzata Zięba, prof. URad.
Biuro Projektu ul. Malczewskiego 29, budynek Atrium, pok. 4, tel. 48 361 70 79
e-mail: dropout@urad.edu.pl